Thursday, May 19, 2011

Rebecca 'Al Islam'~bukan sy yg nak nama tuh!

HAHA kejam kan statement di atas? Bukan niat aku nak ber-judgemental
aku sekadar kecewa apabila dia cakap cmtu dalam Jangan Tidur Lagi.
ibu bapa bagi nama yang indah kepada kita agar setiap kali dipanggil, menjadi doa, dah suatu hari membentuk insan seacar bentuk namanya


selamat pagi semua; pagi aku dan pagi engkau mungkin tidak sama maksudnya..

*HAHAHA sekali sekala aku perlu berbahasa melayu, agak sekian lama aku lemas dalam bahasa 'orang putih'


KENAPA? mungkin aku letih,
letih dengan;
rutin aku,
perangai manusia yang tak bosan mengekspres kebencian sesama manusia [di facebook],
letih dengan diri aku yang sering kali berpagikan 12 tengahhari..
letih menunggu..
AKU LETIH DALAM SEMUA ASPEK DAN SUDUT

entah bagaimana aku nak habiskan sisa-sisa cuti 3 minggu ini.



POINT OF THE DAY
oh ya, semalam aku tengok telemovie 'Di Hujung Mihrab' TV9. Korang tengok? kalau pujian aku boleh difizikalkan/dizahirkan, mungkin sebesar pendrive 16gig aku bagi. Masyarakat Malaysia perlu hanya didedahkan dengan senario positif semata-mata agar mesej dapat disalurkan terus dan telus ke hati penonton.
TAK PERLU TONJOLKAN PERKARA YANG TERLALU NEGATIF DAN MENCOLOK MATA, seperti Dua Alam, Bohsia, dan seangkatan dengannya-aku yakin korang semua lebih arif..

aku berpendapat semua orang~atau 'segelintir' RAKYAT MALAYSIA boleh dikatakan KURANG ARIF MENAPIS MAKLUMAT. lumrah manusia, they ought to deal with demons rather than leaning on God. [oopss, tercakap english la plak,hehe]

AKU JUGA BERPENDAPAT MAJORITI PELAKON MALAYSIA SEKADAR BERLAKON, TANPA BELAJAR. maksud aku, pelakon Nur Kasih memang memberi impak yang besar terhadap penonton, memberi contoh cinta terhadap isteri dalam kacamata Islam, sungguh indah..

tapi dalam masa yang sama sungguh mesra tanpa segan silu intim mengusik, berpeluk dengan MAYA KARIN? apa maknanya watak suami contoh dalam Nur Kasih sebelum itu?

PERCUMA saja, tiada penghayatan penuh..

Aku bukan membuta menunding jari, ini peringatan tegas buat aku sendiri, peringatan supaya apa saja perlakuan kita bukan sahaja dilihat dan dinilai oleh masyarakat sekililing, Tuhan juga tidak lelap menilai dan memerhati~


What do I think? one word, PELAKON TERBAIK [that's two words laa =,=]

3 comments:

hyemynameisrasyid said...

pelakon mmg pandai melakon lakon kan xkira watak~
-Alahai~

Me_your said...

dorg tau belakon jer,,xda lansung keinsafan wujud dlm diri...contoh dh ada dh tuh...huuu

EmmaSafa said...

lakonan nama pon...cmne 2 kot nk jwb nnt...

My Favorite Blogs