Thursday, October 25, 2012

road to raya


Seronok aku sampai rumah tak terkata.
nak balik tu macam-macam dugaan. 
satu macam je kot, kereta rosak.
plan nak balik after zohor tapi lajak sampai after maghrib


manisnya dapat balik rumah semanis kurma
semanis kordial kurma power root kat rumah atuk ni
atuk memang akan restock kordial kurma kalau habis
cucu-cucu dia suka sangat jus kurma tu


sampai rumah dah ada drama
achik, nak keluar malam2 main skate
bukan tak cerdik, darah remaja meggelegak lagi
aku pun maki sikit sikit
mama abah dah buntu akal, hebat sangat perangai anak zaman sekarang
bersukan siang malam


aku tak reti nak marah, nasihat, meluah perasaan
kalau marah mesti meggeletar satu badan, tak pun nangis
pondan pun tak macam tu


rasa ringan tangan jugak aku type je apa yang aku nak
kebiasaannya, aku rangka, research, cari bahan buat pemerhatian bagai
ayat kasi letop, grammar kasi betul (ataupun usaha jugak kasi betul hahaha)


seronoknya cuti
hari raya korban bakal dirai
wow, it's a rhyme!
[tahniah aizat =,= may you have a joyful midterm break]

No comments:

My Favorite Blogs