Thursday, July 18, 2013

kerja-kerja 'coding' bersama qori

Subhanallah
Astaghfirullah
kuatkan aku ya Allah
sesungguhnya ujian Mu boleh datang dalam pelbagai bentuk dan cara
ujianku hari ini sangat unik dan mencabar


sememangnya aku amat suka berspekulasi
jadi Allah uji aku disitu


Allah uji aku dengan situasi dimana
aku membuat kerja-kerja coding yang beratus-ratus data-nya
jadi ingin aku menfaedahkan kerja ini dengan ber-coding
sambil mendengar bacaan qori-qori yang hebat di TV
moga-moga ada lah pahala hendaknya
Allah itu maha pemurah


sentap aku bila ditegur untuk memperlahan volume
sentap seribu kali sentap
terus aku istighfar tidak putus putus
risau otak berspekulasi negatif menempelak


mana tidaknya
dipasang kuat lagu inggeris tidak ditegur
dipasang kuat lagu sudirman tidak ditegur
dipasang kuat bacaan al Quran pula ditegur
aku terkilan...


in my defense, it's not too loud :P
tapi mungkin menggangu kot
aku perlu memahami
aku perlu bersangka baik
aku perlu beristighfar


ini ujian Allah
ujian yang lawak dan susah
[~~p]"



No comments:

My Favorite Blogs